לצאת מהקופסא | הורים בכיף

לצאת מהקופסא

19/10/2014
מדד שטוזים
דרגו את הכתבה:

עמרי החליט שהילד שלו יאכל בריא, טעים ומושקע כשהוא נמצא באחריות מערכת החינוך. איך הוא עשה זאת? הכל בפוסט הבא

אני שואל את עצמי ברצינות איך עובד כל עניין ארוחת הבוקר בגנים. אני עובד עם ילדים צעירים כבר הרבה מאוד זמן ואני יודע איך נראות ארוחות הבוקר שהם מביאים לגנים ובתי הספר. ארוזות בקופסאות חמודות כאלו, מנות קטנות של כריכון, עם חטיפון, ושקיתוש קטנה של דגני בוקר עם מעדן קטן או משקה פרוביוטי. יש את הילדים שמגיעים עם טאקו וסושי ולעומתם את הילדים שמגיעים עם סלטי פירות ומוזלי. את הילדים שמגיעים עם מגבת ופורסים על השולחן ואת אלו עם חבילות המגבונים האישיות. הכל מתוקתק ומושקע ונראה כאילו יצא מז'ורנל.

וזה נהדר, שלא תבינו לרגע אחרת. זה מקסים בעיניי שההורים משקיעים מחשבה באוכל של הילדים, בהבנה הכמעט ברורה לכל שאסטתיות ומגוון מביאים את הילדים לאכול טוב יותר ולפעמים גם נכון יותר. סתם, פשוט שואל את עצמי באיזה שלב כל ההורים מתחילים להתייאש ולשלוח את הילדים קבוע עם אותו סנדוויץ' עם שוקולד לבית ספר?

אבל בואו לא נתעסק במה יהיה בעתיד, עדיף לחיות בעכשיו, והעכשיו שלי הוא כזה שהשנה לראשונה אני מתחיל להכין ארוחות בוקר בקופסאות. טוב, זה לא לגמרי נכון, כי הייתי מכין כאלו גם לתינוקות, אבל זה ממש שונה. כאן דרושה מחשבה שונה לגמרי. תינוקות הרי לא יחזירו לי קופסת אוכל מלאה בחזרה הביתה. אבל הפושטק הקטן שלי בהחלט מסוגל לעשות את זה… אז, ישבתי וחשבתי מה צריך לעשות כדי לדאוג שהבחור הצעיר אוכל כהלכה במשך כל שעות היום ועד שמשרד החינוך ניאות לשחרר אותו לאכול צהריים בשעה שתיים וחצי (מי למען השם חשב שזה הולך להיות רעיון טוב?).

הגעתי לנוסחת ארבעה רכיבים ואני פורש אותה כאן לפניכם כדי שתוכלו לשאוב מתוך כמויות הניסיון האדירות שיש לי (אין לי באמת) בהכנת מזון סופר איכותי ובריאותי לאורך עשרות השנים (בדיוק ארבע) שאני מאכיל ילדים. אז ככה, לתפיסתי הנוכחית, כל קופסת בוקר כזו צריכה להיות מורכבת מארבעה דברים שמרכיבים ביחד ארוחה מאוזנת, ולא פחות חשוב מכך, מגניבה.

רכיב ראשון: כריך
תודו שלא הופתעתם. אז כן, כריך זה אחלה יש לו את הפוטנציאל להיות מנה מאוזנת לחלוטין בפני עצמה. אבל חשוב מאוד שהכריך יהיה אטרקטיבי. אז כן, אפשר בהחלט לקחת שתי פרוסות לחם ולשים ביניהן משהו. במקרה הזה תצטרכו להתאים את תוכן המילוי לילד. אבל, קיימים כריכים שיש להם את היכולת להיות מגניבים מספיק בפני עצמם בכדי שתוכלו לשים בהם אפילו דברים שיהיו טובים לילד (כלומר, לא שוקולד) והוא עדיין ישמח לאכול אותם. דוגמאות? טורטיות, טאקו, עלי סיגר, טוסט ואפילו סושי (כן, סושי זה סוג של סנדוויץ' ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת).

רכיב שני: פרי
שוב, לא הופתעתם. אני מבטיח להשתפר בבאים. כאן, אפשר ללכת על הפשוט ולשים בננה בקופסא ולסגור את הסיפור. או שאפשר לארוז את הפירות בתוך מיני קופסא שנכנסת לקופסת האם (קופסת האב במקרה הנוכחי) ולתת לדימיון להשתולל. איך להשתולל? לחתוך את הפירות בצורות משוגעות, להכין שיפודוני פירות קטנים או אפילו משהו בסגנון סלט פירות ברוטב תות והדרים (כן, בסדר אני אצרף מתכון, זה קל מבטיח).

רכיב שלישי: מוצר חלב
מה שנהדר באמת ברכיב הזה, הוא שהוא דורש מינימום עבודה. כל התעסקות בו רק תביא אותו להיות מוגש בסופו של דבר בבלאגן גדול יותר ועדיף פשוט להשאיר אותו כמו שהוא. גביע שטוזים או משקה שטוזים יכול להיות נהדר בקונסטלציה הזו. זה אביזר מגניב לארוחת הבוקר שהילד תמיד ישוויץ בו וככזה, אפשר להיות בטוחים שגם יאכל.

רכיב רביעי
גלגל הצלה. כלומר, לא מילולית. זה לא יכנס בקופסא. אבל משהו שאתם יכולים להיות בטוחים שהילד יאהב לנשנש אם החליט באופן חד משמעי שאתם כישלון כהורים ולא שמתם לו שום דבר טעים לאכול. כי כבוד בצד, אנחנו לא רוצים שיגווע ברעב אנין הטעם הקטן. גם כאן, באמת עדיף לחפש את האופציות הבריאות יותר כמו למשל שקית בייגלה (בשומשום יש פחות נתרן כלומר מלח, רק אומר), חטיפים אפויים, קרקרים או דגני בוקר. וגם עם אלו, אל תסחפו, כדי שלא יסתמו עם זה ויוותרו לחלוטין על שאר האוכל, זו בחירה שמאוד קל לברוח אליה כילד, גם כמבוגר, אבל את רובנו כבר סיימו לחנך.

אנחנו עוד רגע לפני סיום אז שניה לפני שאני עובר למתכון, רוצה להציע לכם להוסיף רעיונות יחודיים שיש לכם בשרשור למטה, אלוהים יודע שאני חדש בזה וכל רעיון מגניב יכול לעזור.

סלט פירות ברוטב תות והדרים

בעיני, הסוד של סלט פירות טוב הוא הרוטב שלו. אם עשיתם רוטב טוב, סגרתם את הפינה של סלט פירות קוצר תשואות.

סלט פירות

מצרכים
3-4 פירות לבחירתכם (שוב, לא מפתיע, אני יודע),
5 עלי נענע חתוכים לחצי (לא חובה).
ריבת תות
חצי תפוז.
אם בא לכם בכלל להיסחף אז גם שברי בוטנים או אגוזים, רצוי קלויים.

הוראות הכנה:
חותכים את הפירות, קטן יחסית, לחתיכות בגודל של סנטימטר אחד.
סוחטים את מחצית התפוז, צריכה לצאת לכם כמות של שישית כוס.
הכניסו אל הכוס כפית אחת של ריבה וערבבו עד שהיא מתמוססת במיץ התפוזים.
(מי שממש מתעקש יכול לקום רבע שעה קודם ולייצר מחית תות בעצמו בבלנדר או במגי'מיקס ואז גם לעמוד לשטוף את הכלי של הבלנדר, שיהיה לכם ממש בכייף עם זה)
מיזגו את הרוטב על הפירות החתוכים. תנו להם לעמוד ביחד לפחות 20 דקות.
הוסיפו את עלי הנענע (לא חובה).
פזרו את הבוטנים, אם החלטתם ללכת על זה, קרוב ככל הניתן לאכילה.
תתרחקו מהר מהקערה ותשאירו משהו לילד, להזכירכם זה אמור להיות הסלט שלו.

דרגו את הכתבה:

תגובה אחת ל לצאת מהקופסא

  1. המלצה לשדרוג הסלט:
    את כל הסלט מומלץ להכין ולארוז בקופסה שהילד יקח אתו, אבל כדאי שהרוטב המוכן יגיע עם הסלט בבקבוק פלסטי של שתיה, וכמו כן שילוו את זה כל המרכיבים שכדאי להוסיף לסלט אחרי ההרטבה: נענע, אגוזים, בוטנים, קוקוס, צימוקים…
    הילד יאהב את החלק שלו בהכנת הסלט לעיני שאר הילדים בגן, סטייל "השף יוסי".
    כדאי לשנות את המרכיבים לעיתים קרובות ככל האפשר. כדאי גם להוסיף את ההפתעה היומית.

השאירו תגובה


+ 8 = 14

יש לעשות את הפעולת חשבון