13 נשנושים בריאים שיגרמו לילדים לאכול פחות שטויות | הורים בכיף

13 נשנושים בריאים שיגרמו לילדים לאכול פחות שטויות

השעות שאחרי הגן הן שעות הנשנושים, אבל מי אמר שזה חייב להיות חטיפים מזיקים? נעה החליטה שהילדים שלה יאכלו פחות שטויות וניסתה כמה מתכונים ורעיונות יצירתיים שבאמת עבדו. מוזמנים לנסות בעצמכם :)

מדד שטוזים
דרגו את הכתבה:

הזמן הזה שאחרי הגן הוא פצצה מתקתקת. גם אם אתם לא עוברים ליד סופר או מכולת, בגינה השכונתית בטוח תיתקלו בילדים עם שקיות חטיפים, סוכריות על מקל ושוקולדים. ככה זה לפחות בשכונה שלי ולכן, אין מצב שלא תתפסו אותי מוכנה. העגלה שלי מצוידת. הילדים תמיד ירצו משהו לנשנש ואני אשתדל שזה יהיה כמה שיותר מזין, מגוון ובריא. כך יהיה גם סדר הדברים בהגשה-אם למשל הבאתי פירות ופריכיות, את הפירות אציע קודם. אם אני יודעת שאגיע למקום שצמוד למכולת שכונתית, אקח איתי עוגיות גרנולה או ביסקויט פתי-בר ליתר בטחון ואציע אותם אחרונים. וכן, גם הילדים שלי אוכלים שטויות. אבל הרבה הרבה פחות.

1. נשיקות יוגורט

אחד הנשנושים הכי מקוריים וכייפים. מכניסים יוגורט שאוהבים לתוך שקית ניילון, גוזרים את הקצה ויוצרים טיפות על נייר אפיה. את הנייר מכניסים למקפיא לשעה-שעתיים ויוצאות נשיקות מתוקות וטעימות. הרעיון מכאן


אפייה

2. קרקר תוצרת בית

כשחיפשתי קרקרים בריאים, לא האמנתי עד כמה הם יכולים לצאת פריכים, דקים וטעימים גם בבית. וגם לא הייתי סגורה שהילדים יאכלו קרקר כל כך מלא בגרעינים. והם, לא רק שאכלו, הם אהבו! והשוס הגדול-הכנו אותם ביחד. מערבבים בקערה קמח כוסמין, קוואקר דק, חמניות ושמשום ופשתן, זעתר, שמן זית ומים, משטחים על נייר אפיה ולתנור. הנה המתכון המדויק

קרקרים

קרדיט: דברים בעלמה

 

3. עצים קטנטנים

באופן מפתיע, ילדים שלא אוכלים ירקות למיניהם-דווקא חזקים בברוקולי. הירקות הללו נוחים לאחיזה, טעימים גם ללא תיבול נוסף, ובכלל, ליאם (שנתיים) אומר שהוא אוכל עץ קטן.

ברוקולי


4. צ'יפס גזר

חטיף מהמם שגם מבוגרים מתים עליו. קולפים את הגזר עצמו עם קולפן, מערבבים בקערה עם קצת שמן קוקוס, מלח ופלפל, ולתנור. במתכון המקורי זה לוקח 10 דקות, אצלי בטוסטר לקח פי שתיים.

צ'יפס גזר

קרדיט: runningtothekitchen

 

5. סנדביץ' תפוח

אם מיציתם את הסנדביץ בלחם-הנה רעיון מקורי. מרוקנים את גרעיני התפוח, חותכים לפרוסות. על הפרוסה הראשונה מורחים חמאת בוטנים, מפזרים גרנולה וחמוציות או צימוקים וסוגרים בפרוסה נוספת. הנה המתכון בתמונות

סנדביץ תפוחים

קרדיט: thriftyjinxy

 

6. יוצאים לדוג

מה הסיכוי שילד יאכל סלרי? המממ… ככל שהוא צעיר יותר, הסיכוי גדל. ותראו איזה רעיון מדליק יש כאן, לנשנוש שהוא גם חצי פעילות. הסלרי משמש כחכה, קצת חמאת בוטנים כפתיון וקדימה לדוג את הקרקר!


קרקר דג

קרדיט: creativelyblooming

 

7. פריכיות אורז

מה שפעם הרגיש קצת כמו קלקר, מגיע היום במגוון של גדלים, עוביים וטעמים. ואפילו לא חייב להיות עשוי מאורז. יש פריכיות שלושה דגנים, כוסמין ועוד.

ילדה אוכלת

 

8. שעועית פריכה

בדומה לברוקולי, גם כאן די הופתעתי לגלות שמדובר בירק שרוב הילדים אוהבים. אצלי הם אפילו מבקשים אותה ישר מהשקית שיצאה מהמקפיא… אז לא חייבים להיצמד למתכון המצורף: בגדול, כמו שמכינים שניצל-טובלים בביצה ואח"כ בפירורי לחם מתובלים. בגלל האפייה בתנור, מרססים קצת שמן על הכל לפני החימום, ויוצאת שעועית-יאמי!

שעועית אפויה

קרדיט: dizzybusyandhungry

 

9. לנשנש את אולף

גם אצלכם מתים על לשבור את הקרח? לא יאומן כמה זמן ועוד לא ירד להם מהלהיט התורן. אז מקלות גבינה ושני טושים עמידים במים, והילדים שלכם ישתגעו. הנה שלבי הציור של אולף

מקלות גבינה מקושטות

10. כדורי שקדים

הקטן שלי מוכן לאכול שקדיה ישירות מהצנצנת. אצל הגדולה, הדרך היחידה לגרום לה לאכול את הממרח הכי בריא שיש, היא בצורת הכדורים האלה. מערבבים כוס שקדיה, 3/4 כוס קוואקר, רבע כוס שבבי קוקוס לא ממותקים, רבע כוס דגני אורז, 4 כפות מייפל, רבע כף תמצית וניל. מכניסים למקפיא… ובתיאבון.


כדורי שקדים

קרדיט: aroundmyfamilytable

11. יוגורט חמאת בוטנים

בא לכם לגוון בהגשת הפירות? ערבבו מעדן שטוזים תות או וניל (לדעתי תות יותר טעים) עם שתי כפיות של חמאת בוטנים, ותנו לילדים כמטבל לפירות. אפשר לערבב לממרח אחיד או להשאיר פסים כמו בתמונה.


יוגורט ותפוחים

12. בטטה חייתית

אם פורסים את הבטטה דק, חותכים אותה עם חותכנים בצורת חיות, מערבבים עם כף שמן ומכניסים לתנור ל-30 דק'-מקבלים צ'יפס בטטה בצורת חיות! עוד טיפים לאוכל מהיר ובריא מפה

חיות מבטטה

קרדיט: atlantasfrugalmom

13. חטיף אפונה

לגמרי המתכון הבא שאני הולכת לנסות עם הילדים: מחממים תנור ל-200 מעלות, מערבבים 2 כוסות אפונה קפואה עם כף שמן וכפית מלח ומכניסים ל-30 דקות. אם עדיין לא מספיק קראנצ'י מכניסים לעוד רבע שעה. כמובן מחכים שיתקרר לפני ההגשה. הנה המתכון

אפונה

קרדיט: superhealthykids

 

 

דרגו את הכתבה:

2 תגובות ל13 נשנושים בריאים שיגרמו לילדים לאכול פחות שטויות

  1. אשה מוכשרת כל הכבוד נראה טעים ובריא

  2. רעיונות מעולים לסבתא….הולכת לנסות.

השאירו תגובה


3 − 3 =

יש לעשות את הפעולת חשבון